Japán traktorokról

A japán gazdálkodók traktoraikat mindössze néhány alkalommal használják évente kimondottan rotációs munkára, ez általában évi 50-60 üzemórát jelent. A kedvező támogatási rendszernek köszönhetően a japán kistraktor tulajdonosok már 500-1000 üzemóra után támogatást kapnak új traktor vásárlásához, ennek köszönhetően az ottani gazdálkodók már azelőtt új traktort vásárolnak, mielőtt a régi traktorukat sokat használták volna. Így a gépek már azelőtt exportálása kerülnek, mielőtt elhasználódtak volna. A használt japán traktorok megbízhatóságuknak, és kedvező ár-érték arányuknak köszönhetően a világ minden részén népszerűek.

Választékunkban az összes jelentős márkát megtalálhatja:
Kubota Yanmar Mitsubishi Iseki Shibaura Hinomoto Suzue

Első olvasatra sokaknak ismeretlennek tűnhetnek ezek a márkanevek. Legtöbbje azonban nagy múltra visszatekintő japán multinacionális vállalat. Japán legnagyobb traktor gyártójának a Kubota-nak gyökerei például egészen a cég 1890-es alapításáig nyúlnak vissza. A Kubota traktorok megbízhatóságát, kiváló minőségét jól jelzi, hogy a japán és az amerikai piacon is piacvezető a 40Le alatti traktorok kategóriájában. A Yanmar a traktorgyártás mellett, diesel motorjaival vívott ki komoly elismerést, a motorok kiváló minőségéről árulkodik az is, hogy a legújabb John Deere traktorokat is Yanmar erőforrás hajtja, a tengeri hajók jelentős részéről nem is beszélve. A Mitsubishi-t pedig nem kell bemutatni, hiszen elég ha csak az autógyártásra gondolunk. Az Iseki, Shibaura, Hinomoto márkanevek hangozhatnak a legismeretlenebbül az érdeklődő számára, ennek az oka, hogy ezek a vállalatok szinte kizárólag traktorgyártásra szakososodtak. Egy érv lehet az utóbbi 2 márkanév mellett a sok esetben kedvezőbb áruk, melyhez természetesen ugyanaz a megbízható japán minőség párosul.

A traktorok 2 illetve 4 kerék meghajtásúak, 2,3,4 hengeres négyütemű vízhűtéses diesel motorral, 10-33Le-ig. Már a legegyszerűbb, és legkedvezőbb árú típusok is rendelkeznek hátsó differenciálzárral, belső hidraulika rendszerrel, terepváltóval, 3 fokozatú kardánkihajtással, valamint osztott fékpedállal. Az újabb típusok esetében már nem ritka a szervó kormány, a közvetlen befecskendezéses diesel motor és a 2 hidaraulika kör sem.

Összességében elmondhatjuk, hogy ezek a kicsi gépek igazán nagy jellemvonásokkal rendelkeznek, kicsi áron!